Avaluacions de risc
Davant de la situació generada per coronavirus SARS-CoV-2 cal establir mesures per limitar el nombre de persones exposades i el temps d'exposició, a partir d'una avaluació de riscos específica i sempre seguint el que disposen les autoritats sanitàries.
Les mesures preventives s'ajustaran i s'aplicaran en funció de la naturalesa de les activitats. Per aquest motiu s’han diferenciat 4 categories de llocs de treball o tasques.
El servei de prevenció sp|activa ha realitzat 4 avaluacions de risc d’exposició al coronavirus que poden ser combinables entre sí:
Avaluació general per TOT EL PERSONAL de la UdL (PAS I PDI)
Avaluació específica per personal que, de forma continua o puntual, fa ATENCIÓ AL PÚBLIC (PAS i PDI)
Avaluació específica per personal de CONSERGERIA (PAS)
El Ministeri de Sanitat ha establert diferents escenaris de risc, en el que es poden trobar les persones treballadores, atenent a la naturalesa de les activitats que realitzen, i ha fet 3 classificacions d’exposició:
- Exposició de risc.
- Exposició de baix risc.
- Baixa probabilitat d’exposició.
En el cas del personal de la UdL, i d’acord a les avaluacions de risc indicades anteriorment:
- No hi ha cap exposició de risc.
- L’exposició de baix risc està present únicament en el personal de laboratori que treballa amb Mostres Biològiques Humanes.
- La resta d’activitats són considerades de baixa probabilitat d’exposició.
Autoavaluació de riscos laborals en el teletreball
Davant les circumstàncies actuals i excepcionals, la UdL en el compliment del RD Llei 8/2020 de mesures urgents extraordinàries COVID-19 i per a la implantació del teletreball, entén complerta l’obligació d’efectuar l’avaluació de riscos laborals, amb caràcter excepcional, a través d’una autoavaluació realitzada voluntàriament per la mateixa persona treballadora.
Qüestionari d'autoavaluació de llocs de teletreball
Un cop emplenat enviar-ho a la unitat de Prevenció de la UdL a través del correu electrònic prevencio@udl.cat